miercuri, 26 martie 2008

Si vocs pop si toc si sou

S-au adunat ca in fiecare Simbata. Lupul cu un cai in mina, ca deh asa s-a invatat de cind fusese in Anglia, sta la locul lui obisnuit, sub artar. Bufnita se pare ca imbatrineste pe zi ce trece, abia se mai tine de cite o crenguta. Insa nu lipseste de la nici o intilnire. Iepurasul a intirziat ca intotdeauna, nu de alta dar in fiecare simbata are cite un rendez vous c-o iepuroaica noua-n Padure. Uite-l ca a aaprut din senin. Ursul s-a invoit de la serviciu doar pentru a se vedea azi cu prietenii lui, de aceea toata lumea il primeste c-un respect aparte. Veverita e de mult in poienita. Se stie ca ar face orice numai sa nu invete, ba mai mult, azi nu a fost la recuperari la facultate pe motiv ca azi se va juca Remi in stil profesionist. Numai ce si-a scos Veverita castana din buzunar, Lupul deshide ziarul si incepu cu sictir:

Lupul: Uite, vad ca Leul nu se potoleste cu afirmatiile lui scandaloase. Acum se ia de presa si zice ca-i mincinoasa si asa, si pe dincolo. Din partea mea... zica ce-o vrea, dar tare mi-e ca si-i pune pe toti in cap...

Bufnita: Ei draga, ce stii tu? Cind esti sef peste toate animalele iti permiti sa faci multe, si sa spui multe. Chiar si asa, nu sunt deloc de acord cu el. Saracii vulturi, numai ei stiu cit muncesc pentru un numar de ziar, sau pentru o editie de "Smocaiti din dragoste"... (ofteaza si se muta pe alta crenguta).

Veverita: Auzi mamie, mie nu prea-mi pasa de presa, ca-s tinara si asa, am io altele in cap, facultate si prostii de genul asta insa... Chiar crezi tot ce vezi la televizor? Hai s-avem pardon ca astia numai scandal cauta...

Ursul: Adevrat, adevarat. Ajung seara acasa de la serviciu, ma arunc pe rogojina, vorba aia sa ma relaxez putin, ca numai eu stiu stau in picioare la munca si ce vad? Nu stiu care a omorit pe nu stiu care, cutare si-a pus silicoane, Surdu si-a luat ceas de 123.000 de euro, Jiji Picali si-o mai cumparat o Maibarca etc etc. Da pe mine ce ma intereseaza dom'le treburile astea? A?

Iepurasul: Auziti, eu nu stiu ce va framitati voi cu probleme dintr-astea. Nu vreau sa va spun unde ma doare pe mine de presa, de mass-media in general. Adica ce jurnalisti? Unde-s si ce fac? Cred ca dorm ca treaba nu. De fapt... atit timp cit are tata bani, poa' sa scrie ce or scrie, tot atit ma intereseaza.

Lupul: Adica tu n-ai nici o parere mai? Daca are tactu' bani iti tine loc si de creier treaba asta? Uite de asta imi tot vine sa plec din tara asta. Numai copchii ca tine apar pe sticla, de parca vorba Ursului, ma intereseaz pe mine cu tu ti-ai luat Mertan. Pardon!

Bufnita: Maica, tare cred ca gresesti. Noroc cu presa asta si cu Pro Tv.ul ca asltfel n-am mai sti de ce sa ne ferim. Noi suntem batrini si vezi cite crime se intimpla. Lasa-i sa-si faca treaba ca si-o fac bine.

Lupul: Haide bre, ca uite, cind am fost in Danemarca ultima oara am ramas uimit. Aia au doua televiziuni nationale, atit. Doua si bune, nu tu televizune publica si prostii. Asa nu ami zapacesti omul cu 1000 de stiri, 1000 de povesti, de nu mai stie nici el saracul ce sa creada.

Veverita: Da, si am auzit ca strainii stiu sa ascunda lucrurile rele care se intimpla la ei in tara. Nu ca la noi, tot ce-i mai rau dam pe post si aruncam pe prima pagina a ziarelor.

Iepurasul: Da, clar, alte probleme chiar nu aveti decit sa va luati cu presa din tara...

Ursul: Auzi Iepurasule? Imi esti simpatic, n-am ce zice, ne place compania ta, de asta te si afli aici. Insa nu-i exclus sa iti mincam codita in caz de nervi exagerati. Tu nu muncesti, n-ai nici o grija. Insa un muncitor de rind se asteapta sa i se spuna adevarul ca doar de asta cica se face jurnalism. Si nu stiu ce s-a trezit si Leul acum sa comenteze ca presa-i corupta si asa. Ca scoate la lumina numai ce vrea. Ca si el influenteaza atitea publicatii si atitea posturi de televiziune...

Lupul: Vrei sa spui ca nu-i dai dreptate? Presa-i corecta?

Bufnita: Da mamie, clar ca-i corecta. Tre' sa stim de tot raul care se intimpla la noi. Si nu minte, cum sa minte? Ce, Andreea Marin minte? Rusine sa va fie! (zboara intr-un alt copac).

Iepurasul: Aiii, ce ma plictisiti astazi. Trebuia sa inceapa Lupul cu prostiile lui. Venisem sa va arat noul meu iPod dar vad ca degeaba. Cred ca ma duc sa ma intilnesc cu iepuroaica aia de la vizuna pais'pe... Pe bune. Sa-l sun pe tata mai intii sa-mi dea niste bani. Presa, auzi. Ce problema... (sare intr-un tufis si dispare la fel cum a aparut).

Ursul: Copchii ignoranti. Si batrina nebuna. Oare asa o sa ajung si eu cind oi avea 70 si ceva de ani? O sa am incredere oarba in presa? Vedea-m-as! Cum sa ai incredere in presa asta care cauta numai senzatioanl. Scandal. Asta avem si sa ne fie rusine ca ne laudam cu scoli de presa faine. Uite-o numai pe asta de la noi din Padure. Presa de scandal... chiar asa. De ce imi bat capul. Comunismu-i de vina! Mai bine nu mai urmaresc nimic, corect. Am plecat sa trag un pui de somn. Diseara ii fac tura Vulpii...

Lupul: Veverito... am ramas doar noi doi. Ne bagam la un Remi? Sau ti-o pierit si tie cheful? Nici un ceai, nici un nimic... intilnirea de azi s-a dus de acum.

Veverita: Tu si ideile tale de om emancipat, trecut prin viata (ride). Nah, crezi ca numai tu esti preocupat de jurnalismul de tot risul de la noi si asa? Tu crezi ca mie-mi place ce se intimpla? Mai toata lumea vede mass-media de la noi ca una de scandal. Ca una condusa de bani. Si la situatia actuala, nici nu ma mira cu lucrurile stau asa. Suntem condusi de ban si asta nu o sa se schimbe mult timp de acum inainte. Bani si interese. Pacat ca nici presa, vorba aia, ciinele nostru de paza nu e ce-ar trebui sa fie. Hai c-am plecat si eu... tre' sa termin doua referate pe miine.

Lupul: Bravo Lupule, ziar ti-o trebuit cind tu ai chemat lumea pe terasa pentru un Remi, o maslina, o proteina. Crezi ca-i pasa cuiva ca ti-e sila de tot ce se intimpla in mass-media autohtona? Crezi tu ca intereseaza pe cineva ca cei din afara is civilizati si de asta merge treaba chiar si-n presa? Nu Lupule, nu! Si Leul asta, acum si-o gasit sa aduca in discutie probleme dintr-astea de ma-mping sa polemizez. La somn Lupule, miine pleci in Anglia... ce-ti trebuie tie atita presa? Trebuia sa faci facultatea la noi in Padure daca te pasioneaza asa tare...

Legenda (reala):
Lupul: personaj pelcat in Danemarca de citiva ani;
Veverita: studenta in anul III; fara legatura cu doemniul jurnalistic;
Ursul: inzator in Mall;
Bufnita: pensionara;
Ieprasul: evident, copil de bani gata, fara legatura cu realitatea;
Vulturii: jurnalistii;
Leul: cel mai de sus om; evident, fara legatura cu Basescu;
Jocul de Remi: doar un pretext :).

Niciun comentariu: