marți, 11 martie 2008

Ritchie si Revolverul - Cronica de film


Titlu:

Revolver


Regia:

Guy Ritchie


Distributie:

Jason Statham, Ray Liotta


Durata:

115 min.


Nu stiu exact de ce am ales sa ma uit la Revolver. Stiam ca este regizat de Guy Ritchie insa nu ma puteam decide: sa-l vizionez pentru ca Guy e sotul Madonnei sau pentru ca vazusem Snatch (un alt film regizat de acesta) si mi-a placut la nebunie? Pina la urma am mizat pe presupusul sau talent si m-am decis sa renunt la alte recomandari intr-ale filmelor in favoarea Revolverului.

Am fost profund dezamagita sa vad ca filmul ce rula sub ochii mei nu era nimic in genul lui Snatch, asa ca entuziasmul mi-a disparut destul de repede. Insa, spre surprinderea mea, lucrurile nu au continuat intr-o maniera nefavorabila. Povestea il aduce in prim plan pe Jake Green, un impatimit al jocurilor de noroc. Acesta este ironic, rautacios si cistiga cu orice ocazie in care joaca de aceea rar este lasat sa parieze in marile cazinouri. Dupa o intimplare nefericita acesta petrece 7 ani in puscarie iar atunci cind este eliberat vrea sa se razbune pe cei care i-au facut rau. Patronul unui renumit cazino local, Dorothy Machasi, este invins la poker de catre Jake si astfel trimite "curatatorii" pe urmele lui. Apar doua persoanej ciudate, Avi si Zack care se ofera sa-i asigure protectia lui Green. Filmul continua cu o serie de evenimente aflate in de a obtine rezbunarea la care viseaza.

Pe masura ce actiunea evolueaza, lucrurile devin tot mai complicate. Daca esti o fire putin neatenta risti sa te trezesti dat peste cap de o serie de intimplari ale caror punct culminant este reprezentat de ideea de dedublare a personajului. Aceasta miscare de scenariu nu poate fi insa considerata la fel de surprinzatoare precum cea din
Fight Club. Ideaa te lasa mai degraba invaluit de o stare de confuzie. Unii pot crede ca subiectul filmului este unul destul de complicat si greu de urmarit/ inteles pentru ca in final se dovedeste ca Jake Green sufera de personalitate multipla. Jason Statham (Jake) arata foarte bine in costum, Ray Liotta joaca excelent iar aparitia lui Andre Benjamin (Outkast) in rolul lui Avi este absolut incintatoare.

Daca te-ai saturat de comediile romantice vizionate alaturi de iubit/a sau pur si simplu esti fan Guy Ritchie, filmul merita totusi vazut, mai ales ca regizorul are un umor deosebit de subtil.

Niciun comentariu: