luni, 21 aprilie 2008

Alt studiu fara noima

Nu stiu citi dintre voi au fost preocupati de chestia asta, insa poate ati observat ca oamenii care stau pe banchetele din spate ale masinilor sunt de mai multe feluri. Spun asta pentru ca am avut foarte multe ocazii sa-i analizez din autobuze sau tramvaie (v-am spus ca am o obsesie). Astfel, am crezut eu, sunt aproximativ 4 tipologii ale pasagerilor, tipologii din care daca vreti pot deriva citeva asemanatoare, evident, prin pozitia pe care o au indivizii.
  • pasagerul care nu asteapta sa ajunga la destinatie: adesea sta cu capul sprijinit de geamul portierei, se uita in gol, nu vede copchii care se strimba la el din tramvai/ autobuz;
  • pasagerul care asteapta sa ajunga la destinatie: de cele mai multe ori isi tine capatina intre scaunul soferului si cel al pasageului din dreapta, vorbeste in continuu cu primul mentionat, din cind in cind se foieste cind la un geam cind la celalalt; observa copchii din tramvai/ autobuz care scot limba la el si face glume pe seama lor cu soferul. Uneori poate raspunde cu acelasi gest;
  • pasagerul sictirit: il vezi ori stind cracit, ori intins pe toata bancheta. De cele mai multe ori are ghiul de aur pe deget si vorbeste la un telefon sucar;
  • ultimul dar nu cel din urma, pasagerul adormit; in absolut toate cazurile il gasim asa cum l-am descris mai sus: dormind.

Imi cer scuze daca am omis vreo tipologie de importanta intergalactica, insa dupa cum spuneam: un pasager beat poate fi considerat adormit, unul drogat poate fi confundat cu unul sictirit, ala de se pisa pe el cu unul din a doua categorie, iar unul care se-ntoarce de la spital si abia a aflat ca mai are citeva luni de trait, poate fi inclus in prima descriere.

Asa ca, am preferat sa vorbeasc numai despre pasagerii care prezinta semne foarte clare c-ar fi intr-un fel... sau deloc.

Niciun comentariu: